کاربرد فرش یکپارچه و قواره بزرگ

فرش یکپارچه و قواره بزرگ چیست و در چه مکان هایی مورد استفاده است؟

 

شرکت فرش توس مشهد پیشگام در زمینه ی تولید فرش های ماشینی و تولید انواع فرش تشریفات و فرش های خاص می باشد. در صنعت فرش با توجه به تنوع در طرح و نقش در بازار گاهی فرش های ماشینی خاص جلوه ی بیشتری به منزل، محل کار و مکان های مجلل میدهند. فرش های قواره بزرگ و فرش های یکپارچه ، فرش های سفارشی و فرش های خاص تشریفات با توجه به طراحی که مخصوص آن مکان صورت میگیرد بسیار ویژه و حائز اهمیت هستند.

فرش قواره بزرگ 

فرش قواره بزرگ یا به عبارتی فرش یکپارچه بزرگ، فرش های ماشینی که در ابعاد دلخواه به عنوان فرش های سفارشی طراحی و بافت میشود. فرش توس مشهد از مرحله ی طراحی و بافت تا اجرا و نصب این نوع فرش های ماشینی فعالیت دارد.
فرش ابعاد بزرگ فرش هایی هستند که از لحاظ ابعاد کاملا متفاوت از فرش های موجود در بازار هستند. فرش های ماشینی موجود در بازار معمولا در ابعاد استاندارد بافته میشوند در حالی که فرش قواره بزرگ با توجه به مقدار فضایی که میخواهد اندازه گیری و مخصوص آن مکان بافته شده و بصورت پازلی به هم متصل میشود. 
فرش بزرگ پارچه توس مشهد قابل اجرا در اماکن مقدس، هتل های مجلل و لاکچری، کاخ و ساختمان های لوکس ، مساجد ، وزارت خانه ها و ... قابل اجراست.
در طراحی فرش قواره بزرگ به واسطه ی ابعاد بزرگی که دارند هیچ محدودیتی در طراحی، بافت، طول و عرض فرش، رنگ ، شانه و تراکم و ابعاد و مساحت این نوع فرش ها وجود ندارد.
در واقع فرش های سفارشی که از ابعاد گرفته تا طرح و رنگ و شانه و تراکم به سفارش مشتری بافته میشود.
فرش های قواره بزرگ لزوما بصورت فرش های استاندارد موجود در بازار مربع و مستطیل و دایره و بیضی نیستند! فرش های یکپارچه میتوانند به صورتی بافته شوند که تمام فضاهای چند ضلعی را نیز پوشش داده و به هم متصل شوند.

 

فرش قواره بزرگ توس مشهد


فرش یکپارچه اماکن مقدس و مساجد

فرش یکپارچه، فرش هایی هستند متناسب با پلان و مکان مشخص که بر اساس مساحت آن مکان طراحی، بافت و نصب می شود.
فرش توس مشهد بر اساس ابعاد و شکل هندسی مکان مورد نظر، مساحت را محاسبه کرده و در گام بعدی نقشه فرش یکپارچه (ٌWall to wall) بر اساس نقوش موجود در بازار، یا به سفارش مشتری یا بر اساس نقش سقف و دیوارهای آن مکان طراحی میگردد، سپس بعد از محاسبات بعدی و آماده کردن نقشه ی فرش برای بافت به سالن ارسال میگردد و پس از آن قطعه های بافته شده به محل ارسال و در آن مکان بصورت پازلی بهم متصل شده و بصورت فرش یکپارچه نصب میگردد.
فرش یکپارچه یا یک تکه با توجه به اینکه بعد از نصب در محل نیازی به جابجایی ندارند. در صورت بروز هر نوع آلودگی و نیاز به شستشوی فرش از دستگاهای مجهز برای شستشو و طهارت استفاده میشود.
 

فرش یکپارچه اماکن مذهبی و مقدس

فرش بزرگ پارچه ساختمان های لوکس و هتل ها

از دیگر فعالیت های اجرایی فرش توس مشهد مفروش کردن لابی یا مکان های خاص ساختمان های لوکس، هتل ها می باشد که طبق سفارش و بسته به شرایط و ابعاد ساختمان و سلیقه صاحبان این مکان ها میتوانند از فرش سفارشی یا بزرگ پارچه و یا فرش تشریفاتی استفاده کنند. 
فرش با ابعاد بزرگ و فرش تشریفات را حتی میتوان برای سالن های پذیرایی نسبتا بزرگ خانه ها  طراحی کرد فرشی با طرح خاص و بصورت فرش یکپارچه که میتواند زیبایی بی نظیری به دکوراسیون آن خانه دهد. در واقع یک فرش ماشینی ابعاد بزرگ میتواند جایگزین چند فرش کوچک شده و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی منزل داشته باشد.
با توجه به استقبال ویژه از فرش های با ابعاد بزرگ و یکپارچه و خاص نمونه های زیبایی از نقشه های مختلف در فرش توس مشهد بافته شده است. عموما فرش های بافته شده برای راهرو و لابی هتل ها، منازل ، مساجد و اماکن مذهبی، حسینه ها، ساختمان های لوکس و لاکچری، کاخ و ...می باشد. 
 

فرش ابعاد بزرگ خاص و فرش تشریفات

انواع فرش سفارشی

از جمله محصولات سفارشی که شرکت فرش توس مشهد تولید میکند عبارتند از:

  • فرش اکریلیک هیت ست شده
  • فرش قواره بزرگ
  • فرش در اندازه دلخواه
  • فرش عرض بلند
  • فرش ماشینی سایز بزرگ
  • فرش بزرگ گرد
  • فرش یکپارچه
  • فرش سفارشی خاص
  • فرش تشریفات

موارد استفاده از فرش در ابعاد خاص در منازل مسکونی، سالن های پذیرایی، هتل ها، ساختمان های لوکس، مساجد و حسینه ها و وزارت خانه ها می باشد.