فرش گل برجسته تکنولوژی جدید در صنعت فرش ماشینی

معرفی فرش گل برجسته

صنعت فرش ماشینی از ابتدای کار تا الان انواع بافت فرش ماشینی را تجربه کرده است از جمله: فرش ماشینی 700 شانه، 1200 شانه، 1500 شانه و آخرین تکنولوژی آن فرش گل برجسته میباشد. فرش گل برجسته در این مدتی که وارد بازار فرش ماشینی شده است توانسته است سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده و روتق خوبی پیدا کند.

 

 

فرش گل برجسته چگونه تولید میشود؟

فرش گل برجسته در دو نوع 1000 شانه و 1200 شانه تولید میشود.. در بافت این فرش، علاوه بر الیاف اکریلیک از نوعی الیاف که از جنس هایبالک هیت شده میباشد هم استفاده میشود. در بافت فرش گل برجسته معمولا از دو یا سه نخ هایبالک استفاده میشود که این نوع نخ باعث ایجاد فرورفتگی و برجستگی در فرش میگردد. فرش گل برجسته هایبالک وقتی که از دستگاه جدا میشود مانند بقیه فرشهای ماشینی سطحی صاف و یکدست دارد. در مرحله بعد که فرش آهار داده میشود در اثر حرارت قسمتهایی از فرش که نخ هایبالک در آن نواحی بکار رفته است  در اثر حرارت اصطلاحا آب میشود و حالت فرورفته بخود میگیرد بطوریکه در قسمت فرورفته ضخامت فرش به 4 الی 6 میلی متر میرسد و در بقیه نواحی فرش ضخامت فرش 7 الی 9 میلی متر است. 

مهمترین خصیصه فرش گل برجسته که آن را بسیار خاص و متمایز کرده است ظرافت و زیبایی این فرش است. بروزترین تکنولوژی روز دنیا در صنعت بافت فرش ماشینی در این فرش کاملا مشاهده میشود

  

 

شهرت جهانی فرش گل برجسته   

در کشورهای دیگر ضخامت فرش چندان اهمیتی ندارد و بیشتر زیبایی و ظرافت فرش در اولویت قرار دارد لذا بازار صادرات فرش گل برجسته پر رونق است و شهرت جهانی پیدا کرده است.

در ایران هم به دلیل انتخاب دقیق و توجه زیاد در دکوراسیون منزل و با توجه به زیبایی خاصی که فرش گل برجسته دارد این فرشها بسیار محبوب شده اند و تمایل به خرید این فرش زیاد است.

در کارخانجات فرش توس مشهد، فرش گل برجسته 1200 شانه با کیفیت بسیار عالی و تنوع زیاد در رنگ و نقشه تولید میشود و مشتریان گرامی میتوانند با مراجعه به فروشگاه آنلاین فرش توس مشهد، از نقشه های متنوع و زیبای فرش گل برجسته دیدن فرمایند.