فرش 1200 شانه تلاقی هنر سنتی و مدرن

تلفیق سنت و مدرنیته در قالب فرش 1200 شانه

فرش­ ماشینی ، در نخستین قدم­های خود فاصله­ ی بسیار زیادی با فرش های دستبافت در کیفیت و طراحی و... داشت، اما با پیشرفت تکنولوژی، روز به روز این فاصله کمتر شد تا امروزه و به واسطه فرش های 1200شانه و 1500 شانه ، این فاصله به کمترین حد خود در سال­های اخیر رسیده است.

فرش ماشینی 1200 شانه ، از جدیدترین فرش­های موجود در بازار می­باشد که به دلیل استفاده از الیاف بسیار با کیفیت و جدیدترین دستگاه­های بافندگی، بالاترین درجه کیفی را داراست. شانه و تراکم بالای این محصولات، سبب می­شود که زیبایی چشم نواز و بسیار شبیه به فرش­های دستبافت داشته باشند.­ در بافت این فرش­ها از الیاف 100% آکریلیک استفاده می­شود که خواصی مشابه با پشم داشته، بسیار لطیف بوده و در برابر گرما و حرارت غیر مستقیم دچار آسیب نمی­شود و طول عمر بالایی دارد. در بافت فرش 1200 شانه ، از 2 نخ آکریلیک هیت ست شده و هایبالک استفاده می­شود و این فرش­ها در 2 نوع ساده و گل برجسته بافت می­شوند.

 

نگاهی به ویژگی های فرش 1200 شانه:

از مهم­ترین ویژگی­های فرش 1200 شانه می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

— عدم وجود بوی نامطبوع پلاستیک  یا مواد نفتی در بافت فرش به دلیل استفاده از مواد مرغوب.

— کمترین میزان پرزدهی و ضد آلرژی بودن.

— رنگ بندی 8 رنگ و کاملا شفاف و گیرا.

— وجود نقشه های جذاب تر و متناسب با نیاز مشتری به دلیل ظرافت بسیار در بافت.

— شباهت بسیار به فرش دستبافت در کنار قیمتی بسیار مناسب­تر.

— کم بودن ارتفاع نخ خاب و انعطاف پذیری بالا.

— بافت مستحکم با تعداد گره بالا در هر متر مربع و در نتیجه، عدم آبرفت یا تغییر حالت به مرور زمان. 

 

چرا فرش توس مشهد انتخابی مناسب است؟

فرش­های 1200 شانه به دلیل ظرافت بسیار و ارتفاع نخ خاب کوتاه مخصوصا در انواع گل برجسته، گفته می­شود که انتخاب مناسبی برای مکان­های پرتردد یا در معرض آلودگی مانند آشپزخانه یا اتاق کودک نیستند اما سخن ما در مجموعه توس مشهد چیز دیگریست. ما در مجموعه خود از دستگاه اچ سی آی ساخت شرکت وندویل بلژیک در کنار الیاف بایر آلمان و پود پنبه خالص استفاده می­کنیم. شرکت هایی که از الیافی غیر از بایر استفاده میکنند، پس از مدتی پاخوردگی و قرار دادن اشیا روی فرش، جای فشار وارده بر سطح فرش می­ماند اما فرش 1200 شانه توس مشهد به سرعت به حالت اولیه خود بازمی­گردد و پس از هربار شست و شو، نخ و بافت فرش شما به دلیل استقامت نخ بایر، زنده تر می­شود. پود پنبه مورد استفاده در شرکت توس مشهد نیز باعث می­شود که فرش پس از هربار تاشدگی، با لوله کردن به سرعت به حالت اولیه خود برگردد و هیچگونه جمع شدگی یا کیس انداختن را مشاهده نخواهید کرد و تمامی این موارد مورد گارانتی شرکت ما می­باشند.

جهت مشاهده کالکشن جدید 1200 شانه فرش توس مشهد ، اینجا کلیک کنید.