فرش 700 شانه انتخابی بسیار مناسب

فر ش 700 شانه عضوی محبوب در خانه های ایرانی

فرش 700 شانه،  یک فرش بسیار محبوب و پر مخاطب در بین ایرانیان و مردم دیگر اقصی نقاط دنیا محسوب میشود. این فرش به لحاظ ویژگیهای خاصی که دارد در هر خانه ی ایرانی پیدا میشود و نسبت یه بقیه فرشها در بین مشتریان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

فرش 700 شانه ویژگیها و شاخصه ای فراوانی دارد که در این مقاله تعدادی از آنها بیان میشود.

 

ویژگیهای فرش 700 شانه

1- نخ خاب فرش 700 شانه

همانطور که در مقالات مختلف به آن اشاره شده است تفاوت در شانه و تراکم، فرشهای ماشینی را از همدیگر متمایز میسازد. هر چه شانه و تراکم فرش بالاتر برود ارتفاع نخ خاب کمتر میشود. با این اوصاف بدیهی است که ارتفاع نخ خاب فرش 700 شانه از فرشهای دیگر بیشتر است و به تبع ان دوام و ماندگاری فرش هم بالا میرود. به گفته کارشناسان این عوامل باعث افزایش طول عمر فرش 700 شانه نسبت به مابقی فرشها میشود. این ویژگی باعث شده است که فرش 700 شانه طرفداران فراوانی پیدا کند.

 در مناطق و اقلیم هایی که به جای مبل روی زمینی که با فرش، مفروش شده است می نشینند، بدلیل ضخامت بالای فرش 700 شانه، از این نمونه فرش استفاده میکنند.

فرش 700 شانه بعلت ضخامت خوبی که دارد پاخور بسیار نرمی دارد و موقع راه رفتن، شخص احساس لطافت و نرمی میکند.

 

2- کیفیت فرش 700 شانه

برای ارزیابی کیفیت فرش 700 شانه معیارها و مولفه های مختلفی وجود دارد که همگی روی کیفیت تاثیر گذار هستند. در ذیل به تفسیر این مولفه ها را بیان میکنیم.

 

  • کیفیت طراحی

طراحی نقشه از نظر نوع طرح و رنگبندی بسیار مهم است و تاثیر بسیار زیادی در جلب رضایت مشتری داردو معمولا نقشه های ایرانی بدلیل اینکه از هنر ایرانی الهام گرفته اند، از نظر طرح و رنگ، بسیار جذاب و دلربا هستند.

 

  • کیفیت مواد اولیه

بطور عمده الیاف اکریلیک و پنبه، مواد اولیه فرش 700 شانه را تشکیل میدهند. معمولا در نخ خاب، الیاف اکریلیک استفاده میشود و در نخ تار و پود هم پنبه استفاده میشود. در موقع خرید فرش دقت کنید جنس نخ خاب از اکریلیک خالص باشد در غیر اینصورت حتما از خرید آن فرش صرفنظر کنید زیرا برای سلامتی مضر است.

 

  • کیفیت تولید و خط تولید

فرش 700 شانه با استفاده از دستگاه بافندگی Hcpx تولید میشود که در نوع هشت، ده و دوازده رنگ تولید میشود. این دستگاه بعلت ویژگیهای خاصی که دارد کمترین پارگی را در حین بافت ایجاد میکند و همین خصیصه باعث تولید بهترین فرش ماشینی میشود. از ویژگیهای دیگر این دستگاه بافندگی، سازگاری با انواع الیاف، تولید کمترین ضایعات و بافت دستبافت گونه میباشد. برای تشخیص اینکه فرش بافته شده با همین دستگاه بافته شده است یا با دستگاه تبدیلی بافته شده است، میشود به لیبل یا سناسنامه فرش مراجعه نمود.

 

  • کیفیت تناسب

فرش 700 شانه بدلیل اینکه در طرح، رنگ، نقشه و ابعاد مختلف و متنوعی تولید میشود و قیمت مناسبی هم دارد به همین دلیل با هر خانه ی ایرانی و غیر ایرانی متناسب و سازگار میشود و هر فردی در هر اقلیمی و با هر سلیقه ای میتواند از فرش 700 شانه برای خانه خود استفاده کند.

 

3- خصیصه های مشتری پسند

فرش 700 شانه بعلت خاب بلند، لطافت، نرمی، زیبایی و از همه مهمتر قیمت مناسبتر نسبت به فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه، نظر مشتری را بسیار به خود جلب نموده و مشتری معمولا این فرش را میپسندد و میخرد. 

 

 

4- سلامتی و ایمنی

 مهمترین عضو از بدن انسان که ارتباط مستقیم با فرش دارد، دستگاه تنفس و پوست میباشد. بنابراین فرشی که در خانه پهن است و اعضاء خانه مخصوصا کودکان، تماس مستقیم با فرش دارند، باید صد در صد بدون ضرر بوده و هیچ خطری برای سلامتی افراد خانه نداشته باشد. در دهه های قبل، فرشهای ماشینی پرزدهی بسیاری داشتند. بدلیل اینکه این پرزها از مواد مصنوعی و شیمیایی تشکیل شده است، بسیار آسیب زا است. سازمان سلامت جهانی، کارخانجات مختلف از جمله کارخانجات فرش ماشینی را مورد بازرسی قرار داده و صحت و سلامت کالاهای تولیدی انها را بررسی میکند. اگر کارخانه ای تاییدیه از سازمان سلامت جهانی داشته باشد، با خیال آسوده میشود از آن کارخانه خرید کرد.

 

5- منطبق با آخرین استانداردها

در کارخانجات مدرن و برند فرش ماشینی سعی بر این است که همپای رشد تکنولوژی، دستگاههای خود را بروز کرده و از  آخرین تغییرات در دنیای صنعت استفاده کنند. چرا که با انجام این کار در مرحله اول منافع خودشان را تامین میکند. لذا یک فرش 700 شانه که توسط یک  کارخانه ی برند تولید میشود معمولا طبق آخرین تکنولوژی و آخرین استاندارد تولید میشود.

 

6- قیمت فرش 700 شانه

هرچه شانه و تراکم فرش بالا برود قیمت فرش هم بالا میرود. بنابراین فرش 700 شانه نسبت به مابقی فرشها قیمت ارزانتری دارد. به لحاظ اینکه معمولا برای عموم، مهمترین فاکتور خرید کالا، قیمت آن میباشد بنابراین قشر اعظم جامعه تمایل به خرید فرش 700 شانه دارند.

 

مزایای فرش 700 شانه

با توجه به مواردی که ذکر شد فرش ماشینی 700 شانه گوی سبقت را از تمامی فرشهای ماشینی ربوده است. بدلیل اینکه تمامی فرشهای 700  شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و ... از لحاظ نخ و جنس یکسان هستند اما فرش 700 شانه دارای ضخامت و کلفتی بیشتر و در نتیجه طول عمر بیشتری است و برای اتاق نشیمن و استفاده ی دائمی بسیار مناسب است. وقتی قرار است فرشی برای اتاق نشیمن استفاده شود لزومی ندارد که حتما فرش گرانی باشد بلکه میشود با قیمت کمتر فرشی تهیه کرد که دارای طول عمر بیشتری باشد. با این اوصاف، بهترین گزینه، فرش 700 شانه میباشد.

به همین دلیل فرش 700 شانه بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

فرش 700 شانه توس مشهد تمامی ویژگیهایی که در بالا ذکر شد را دارا است و با بهترین الیاف، با مدرنترین دستگاه و در بالاترین کیفیت بافت میشود. شعار فرش توس مشهد کیفیت است و منحصرا برای کیفیت هزینه میکند و مشتریان محترمی که از فرش توس مشهد خرید میکنند فقط و فقط هزینه کیفیت را میپردازند.