لکه زدایی فرش ماشینی!

لکه زدایی فرش ماشینی در اسرع وقت!

 

گاهی اتفاق می افتد با ریختن ماده ای رنگی یا مواد غذایی بر روی فرش ماشینی لکه ایجاد شود، شاید لکه دار شدن فرش بارها و بارها اتفاق بیافتد. زمانی که این اتفاق رخ میدهد، سریعا برای لکه زدایی اقدام کنید. نگذارید لکه بر روی فرش بماند و کهنه شود، زیرا که تمیز کردن آن کار دشوار و گاهی غیر ممکن خواهد بود!!

با پیشرفت تکنولوژی برای از بین بردن سریع لکه ها، لکه بر های متعددی وارد بازار شدند که از بین انها ما محصول لکه بر زیر را به شما پیشنهاد میدهیم. این محصول برای از بین بردن انواع لکه ها روی فرش ماشینی مناسب است. در این مقاله طرز استفاده صحیح این محصول ارائه شده است.

 

 

نکاتی که هنگام ایجاد لکه بر روی فرش باید رعایت کرد:

  • ابتدا ماده ای که باعث لکه بر روی فرش شده را جمع کرده و سپس برای لکه زدایی اقدام کنید!
  • از مواد شوینده سفید کننده و رنگ بر، برای پاک کردن لکه فرش استفاده نکنید!
  • هنگامی که لکه از روی فرش پاک شد تا موقعی که محل لکه رطوبت دارد و کاملا خشک نشده از راه رفتن بر روی آن خودداری کنید!
  • اگر برای خشک کردن رطوبت فرش از سشوار استفاده میکنید هرگز از فاصله نزدیک به فرش این کار را انجام ندهید باعث تغییر رنگ و سوختن الیاف فرش ماشینی میشود!

 

انواع لکه ها و طرق ازبین بردن آنها با استفاده از محصول فوق:

لکه هایی مثل لکه ی آبگوشت، ادرار، استفراغ، بستنی، تخم مرغ، جوهر، خامه، خون تازه، دلستر، دوغ، ژله، شیر، شیرکاکائو، ماست، نسکافه از ترکیب دو محلول از این پکیج و بکارگیری آن در پاک کردن استفاده میشود اما نحوه ی بکار گیری این محلول ها و استفاده از آب سرد، ولرم یا گرم در از بین بردن لکه ها متفاوت خواهد بود.

لکه آبگوشت:

لکه ی ایجاد شده بر روی فرش را با قاشق به دقت جمع کنید. با پارچه ی سفید نخی تمیزی که رنگ نداشته باشد باقیمانده لکه را طوری که به اطراف لکه سرایت نکند پاک کنید و دقیق در همان نقطه فشار دهید تا کاملا رطوبت جذب پارچه شود. حال از پکیج حلال دو قاشق از محلول C و دوقاشق از محلول D را در نصف استکان آب ولرم خوب حل کنید. پارچه ی سفید نخی و تمیز دیگری را در محلول فرو برده و سپس بر روی محل لکه به آرامی حرکت دهید تا لکه به خوبی پاک شود. دقت کنید که محل لکه را با دستمال خشک و تمیز پاک و خشک کنید و تا زمانی که فرش کاملا خشک نشده در آن محل راه نروید.

لکه ادرار:

*برای تطهیر محل لکه ادرار به رساله ی مجتهدی که از وی تقلید میکنید مراجعه فرمایید.

برای شستن لکه ادرار تشت را زیر فرش قرار دهید، با شیلنگ با آب فشار کم که به اطراف پاشیده نشود فرش را تطهیر کنید. یک قاشق محلول C یک قاشق محلول D  را در نصف استکان آب ولرم حل کرده سپس با پارچه ی سفید و تمیزی به محلول آغشته کنید و بر روی لکه قرار دهید و سطح فرش را تمیز کنید. لکه ی رنگی بد بو باقی مانده از بین خواهد رفت.

فراموش نکنید در آخر حتما ناحیه لکه را کاملا خشک کنید!

 لکه استفراغ:

اگر لکه ها بر روی فرش جامانده است و قابل برداشتن است با قاشق جمع آوری کنید. یک قاشق از محلول C  را با یک قاشق از محلول D در نصف استکان آب ولرم حل کرده و با پارچه سفید تمیز آغشته بر روی لکه بمالید. و سپس فرش را خشک کنید.

لکه بستنی:

اگر بستنی رنگی باشد مثل بستنی کاکائویی یا میوه ای و .... بستنی ریخته شده بر روی فرش را جمع کنید یک قاشق از محلول C را در نصف استکان آب ولرم حل کرده و با دستمال پارچه ای تمیز و سفید به محلول آغشته کرده و بر روی لکه بمالید سپس محلول D را در نصف استکان آب ولرم حل کرده و با دستمال محلول را به آرامی بر روی لکه بکشید و سپس با دستمال خشک و تمیزی رطوبت فرش را گرفته و آن را کاملا خشک کنید تا به الیاف فرش آسیب نرسد.

لکه تخم مرغ:

اگر بر روی فرش ماشینی لکه تخم مرغ ایجاد شد لکه را با قاشق از روی فرش جمع کنید بطوری که بر روی فرش باقی نماند. در نصف استکان آب ولرم یک قاشق غذاخوری از محلول C را به اضافه یک قاشق چایخوری نمک حل کنید و پارچه تمیز سفید را به محلول آغشته کنید و بر روی لکه بکشید سپس یک قاشق از محلول D را در نصف استکان آب ولرم بریزید سپس با پارچه تمیز آغشته به محلول محل لکه را پاک کنید و در انتها پارچه سفید و خشک را برای خشک کردن محل استفاده کنید.

لکه جوهر: (مرکب)

لکه جوهر کمی دردسر ساز است و وقتی بر روی الیاف فرش ماشینی میریزد ممکن است کمی پخش شود اما نگران نباشید. ابتدا  پارچه ای تمیز به مدت چند دقیقه روی لکه گذاشت، بدون اینکه حرکت دهید بفشارید تا جوهر و رطوبت جذب پارچه شود و از جابجا کردن پارچه بر روی فرش خودداری کنید. سپس کمی ماست بر روی لکه جوهر قرار داده و کمی روی لکه بکشید تا لکه با ماست مخلوط شود و با قاشق از روی فرش جمع کنید در صورت مقدار جوهر این کار را چند بار تکرار کنید و سپس محل را با یک پارچه تمیز و خشک به محلول C آغشته کرده و به چند دقیقه در محل لکه بفشارید. اگر لکه پاک نشد چندین بار این عمل را انجام دهید. بعد از آن دو قاشق از محلول D را در نصف استکان آب ولرم ریخته کاملا بهم بزنید. پارچه ی سفید و تمیزی را به محلول آغشته و در محل لکه حرکت دهید تا لکه کاملا از بین برود. و در انتها محل لکه را کاملا خشک کنید.

 

لکه جوهر: (خودکار)

ابتدا پارچه سفید و تمیزی را به خوبی به محصول F آغشته کنید بگونه ای که پارچه خیس شود. پارچه مرطوب را به آرامی به مدت یک دقیقه روی محل لکه قرار دهید سپس آن را بر روی محل لکه بمالید تا جوهر خودکار پاک شود. سپس دو قاشق از محلول C همراه دو قاشق از محلول D را در نصف استکان آب ولرم ریخته بهم بزنید. پارچه سفید و تمیزی را به محلول حاصل آغشته کرده بر روی لکه مالش دهید. در انتها با یک پارچه سفید و خشک محل لکه را خشک کنید.

در صورت باقی ماندن اثر لکه، میتوانید عمل فوق را این بار با استفاده از محلول E تکرار کنید.

 

لکه جوهر: (ماژیک)
ابتدا پارچه سفید و تمیزی را به خوبی به محصول F آغشته کنید بگونه ای که خیسی پارچه حس شود. سپس پارچه را روی محل لکه بمالید. بلافاصله پس از آن، با فشردن پارچه سفید و خشک بر روی محل لکه سعی کنیدتا رنگ لکه بطور کامل جذب پارچه شود. سپس دو قاشق از محلول C  همراه دو قاشق از محلول D را در نصف استکان آب ولرم ریخته بهم بزنید. پارچه سفید و تمیزی را به محلول حاصل آغشته کرده بر روی لکه مالش دهید. در انتها با یک پارچه سفید و خشک، محل لکه را خشک نمایید. 

در صورت باقی ماندن اثر لکه، میتوانید عمل فوق را این بار با استفاده از محلول E تکرار کنید.

 

خامه:


نخست با استفاده از یک قاشق خامه ریخته شده روی فرش را جمع آوری کنید تا از بزرگتر شدن لکه جلوگیری شود. سپس دو قاشق از محلول C را بهمراه دو قاشق از محلول D در نصف استکان آب ولرم ریخته بهم بزنید. پارچه سفید و تمیزی را به محلول ساخته شده آغشته کرده و بر روی لکه مالش دهید.

در انتها با یک پارچه سفید و خشک محل لکه را به خوبی پاک و خشک کنید.

 

خون:

الف-خون تازه:

ابتدا کمی از محلول C را بر روی لکه بریزید به گونه ای که تمام سطح لکه را در بر گیرد و آن قسمت از فرش به محلول آغشته شود. در ادامه پارچه سفید و تمیزی را روی محل بفشارید و به مدت چند دقیقه به همان حالت نگه دارید. این عمل را چندین مرتبه انجام دهید تا بطور کامل محلول اضافه جذب پارچه شود. در ادامه دو قاشق غذاخوری از محلول C را همراه دو قاشق نمک در نصف استکان آب ولرم ریخته و بهم بزنید پارچه سفید و تمیزی را به محلول ساخته شده آغشته کرده و روی لکه مالش دهید سپس دو قاشق از محلول D را در نصف استکان آب ولرم ریخته بهم بزنید. پارچه سفید و تمیزی را به محلول حاصل آغشته نمایید و بر روی لکه مالش دهید. در انتها با یک پارچه سفید و خشک محل لکه را پاک و خشک نمایید.

ب-خون خشک شده:

ابتدا کمی از محلول B  را روی خون خشک شده بریزید. پارچه سفید و تمیزی را روی محل بفشارید و به مدت چند دقیقه در همان حالت نگهدارید. این عمل را چندین مرتبه انجام دهید تا بطور کامل محلول اضافه جذب پارچه شود. سپس کمی از محلول C را بر روی لکه بریزید به گونه ای که تمام سطح لکه را در بر بگیرد و آن قسمت از فرش به محلول آغشته شود. در ادامه پارچه سفید و تمیزی را بر روی محل بفشارید و به مدت چند دقیقه در همان حالت نگه دارید تا محلول بطور کامل جذب پارچه شود. در ادامه دو قاشق غذاخوری از محلول C را همراه با دو قاشق چایخوری نمک در نصف استکان آب ولرم ریخته بهم بزنید. پارچه سفید و تمیزی را به محلول ساخته شده آغشته کرده و بر روی لکه مالش دهید. سپس دو قاشق از محلول D را در نصف استکان آب ولرم ریخته بهم بزنید. پارچه سفید و تمیزی را به محلول آغشته کرده و بر روی لکه مالش دهید.

در انتها با یک پارچه سفید و خشک محل لکه را پاک و خشک نمایید.

 

ادامه دارد...