۱۰ ویژگی برای یک فرش ماشینی خوب و انتخاب آن

10 ويژگي که باید از فرش‌های ماشینی بدانیم!!

پوشش مناسب براي کف خانه‌ها يکي از اصلي‌ ترين نکاتي است که بايد رعايت شود. با انتخاب يک کف‌ پوش مناسب، آرامش و راحتي از پا به کل بدن انتقال پيدا مي‌کند. اگر از آن دسته افرادي هستيد که خانه را مکاني براي استراحت و آرامش خود برمي گزينيد، بهتر است در مورد نوع کف‌پوش در خانه مقداري وسواس به خرج دهيد تا فضايي کاملا ايده‌آل و آرامش‌بخش براي شما در فضاي خانه فراهم شود. فکر کردن راجع به سبک زندگي‌تان و همين‌طور در مورد عادت‌هاي روزمره‌تان مي‌تواند شما را به يک انتخاب مناسب در مورد فرش ماشینی با طول عمري بالا سوق دهد.

 

در اين مقاله به چند نکته ميپردازيم تا با ویژگی فرش ماشینی خوب آشنا شوید و انتخاب شما آگاهانه‌تر صورت گيرد:

قدم اول: 

براي انتخاب فرش ماشینی مناسب و ايده‌آل اولين قدم اين است که شيوه استفاده از اتاق و نوع کاربرد آن‌ را در نظر داشته‌باشيد. براي مثال، فرشی که در يک اتاق پذيرايي پر رفت و آمد و يا در يک اتاق ناهارخوري شلوغ انداخته مي‌شود حتما بايد قابليت پا خور بودن را داشته باشد و براي استفاده‌هاي طولاني مدت و مقاوم بودن در برابر گرد و غبار انتخاب شود ولي براي فضايي مانند اتاق خواب که مکاني براي استراحت است و همچنان پر رفت و آمد هم نيست مي‌توانيد فرشی با جنسي لطيف و از طيف رنگ‌هاي روشن استفاده کنيد. با استفاده از اين نوع فرش فضاي اتاق همچنان ملايم‌تر و لطيف‌تر نمايان مي‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله “در انتخاب فرش ماشینی مناسب برای منزل چه اصولی را رعایت کنیم “ را مطالعه بفرمایید. 


قدم دوم: 

در دومين قدم بهتر است به سبک زندگي‌تان توجه خاصي داشته‌باشيد، اگر کودکي داريد و يا از حيوانات خانگي نگهداري مي‌کنيد و يا اينکه اعضاي خانواده‌تان ورزشکار هستند بهتر است از طرح‌ها و نقش‌هايي استفاده کنيد که شلوغ و تيره هستند و کثيفي را نمايان نمي‌کنند. بايد توجه داشته باشيد که اين سبک زندگي شما با افرادي که تنها زندگي مي‌کنند بسيار متفاوت است ولي اگر از آن دسته افرادي هستيد که خانواده کم جمعيت داريد و عادت به رفت و آمد و شلوغي نداريد بهتر است از فرش با نقوش کم و رنگ روشن، استفاده کنيد.


قدم سوم: 

توجه داشته باشيد که فرش‌هاي تک رنگ تيره، مانند آبي نفتي، مشکي يا قهوه‌اي مايل به شکلاتي به سادگي لکه‌هاي روشن و يا دوده‌ها را نمايان مي‌کنند و فرش‌هايي که داراي رنگ‌هاي بسيار روشن هستند، مانند سفيد و يا کرم گرد وغبار و جاي پا را نشان مي‌دهند. اگر فرشی را براي محوطه بيروني خانه مي‌خواهيد، بهتر است محيط خارج خانه و ميزان آلودگي را در نظر بگيريد تا فرش جلوي در کثيف نمايان نشود. محيط داخلي خانه را هم بررسي کنيد تا ببينيد که بيشتر چه نوع کثيفي شامل آن مي‌شود و سپس رنگ فرش ماشینی را انتخاب کنيد. برای آشنایی بیشتر با این مطلب که چگونه فرش ماشینی رو با دکوراسیون منزلتون ست کنید، بهتر است اینجا رو مطالعه بفرمایید.


قدم چهارم: 

اگر فضاي کوچکي در خانه داريد و مي‌خواهيد بزرگ‌تر نمايان شود، بهتر است از فرش‌هايي که داراي رنگ‌هاي روشن هستند، استفاده کنيد. به طور معمول اين نوع از فرش‌ها فضا را بزرگ‌تر جلوه مي‌دهند. اگر فضاي خانه‌تان بسيار بزرگ و کم اثاثيه جلوه مي‌کند، بهتر است از فرش‌هايي استفاده کنيد که داراي رنگ‌هاي تيره هستند، اين نوع فرش‌ها فضايي دنج، گرم و صميمي به وجود مي‌آورند.

 

قدم پنجم:

 آن دسته از فرش‌هايي که داراي چند رنگ مختلف هستند و يا طرح‌هايي تو در تو دارند، ذرات کوچک، غبار و خاک را کمتر از ديگر فرش‌ها نشان مي‌دهند. اگر خانه‌اي داريد که در معرض گرد و غبار و دوده قرار دارد، بهتراست يکي از همين انواع فرش‌ ها را انتخاب کنيد.


قدم ششم: 

به شيوه استفاده و نوع کاربرد فرش‌ها بسيار توجه داشته ‌باشيد. به ياد داشته ‌باشيد آن دسته از فرش‌ ماشینی که در بافت‌شان نايلون بکار رفته است و به اصطلاح فرش‌هاي نايلوني ناميده مي‌شوند، بسيار با دوام و در برابر تغيير شکل بسيار مقاوم هستند و به نسبت ديگر فرش‌ها قيمت ارزان‌تري هم دارند. تنها ايرادي که اين دسته از فرش‌ها دارند اين است که گرد و خاک را به سادگي به اطراف منتقل مي‌کنند.


قدم هفتم: 

به ياد داشته باشيد، فرش‌هايي که در بافت‌شان اولفين به کار رفته است، در برابر رطوبت مقاوم هستند و به سادگي تميز مي‌شوند اما به مرور زمان حالت اصلي‌شان را از دست مي‌دهند و به اصطلاح کش مي‌آيند.


قدم هشتم: 

فرش‌هاي پشمي داراي ماندگاري زيادي هستند و در برابر عوامل محيطي مقاومت بالايي دارند اما گرد و خاک به سختي از آنها جدا مي‌شود.


قدم نهم: 

فرش‌هاي اکريليک و پلي استر ممکن است خرده‌هايشان از آنها جدا شود.


قدم دهم: 

به ياد داشته باشيد که اگر از فرش ماشینی استفاده نمي‌کنيد، آن را در حالت لوله شده نگهداري کنيد نه در حالتي که پهن باشد، در اين صورت فرش ماشینی دست نخورده و نو باقي مي‌ماند.